Odmítám tramvaj ke Globusu

Odmítám tramvaj ke Globusu

Tramvaj ke Globusu v Ostravě-Porubě, ať to stojí, co to stojí, aneb jak umlčet opozici, která si troufá s ambiciózními nesmysly nesouhlasit.

Zde jsou 3 příklady údajné „demokracie“ Magistrátu města Ostrava, ale podle mě „demokratury“ (demokratické diktatury) v praxi:

  1. „TRAMVAJ je strategický projekt“ – projekt stavby trati ke Globusu koalice určila jako strategickou akci a touto „strategizací“ se z projektu tzv. ekologizace stala akce „o nás bez nás“. O podobných ob-rovských zásazích do životního prostředí by měli rozhodovat dotčení občané např. v referendu.
  2. „Diskriminační dotazník za půl milionu“ – průzkum probíhal jen v blízkém okolí plánované trati, polovina dotazovaných neměla maturitu, lidé starší 75 let se nesměli vyjádřit! Ti dotázaní, kteří o projektu neměli tušení, byli poučeni, ukázala se jim prezentace a na tomto základě odpovídali znovu a podle naučených not.
  3. CENZURA TICHEM – to „nejlepší“ nakonec. Na redakční radě porubského časopisu PRIO, jejíž jsem rovněž členem (Kubín), jsme se dohodli, že když si Magistrát objednal celou stranu povídání o plánované tramvajové trati, prostě reklamu před volbami, dostaneme i my stejný prostor pro opoziční názory společně se zástupci opozičních stran. Těsně před uzávěrkou mi paní šéfredaktorka sdělila, že strana v časopisu pro opozici byla zrušena panem místostarostou emailem, který jsem neobdržel a je otázka, jestli byl vůbec odeslán. Toto nehorázné jednání mi opravdu vyrazilo dech.

Předkládáme pár argumentů proti nesmyslné trati tramvaje na Pustkovec:

  • Kauzu pojmenovali EKOLOGIZACE DOPRAVY – je to naopak. Jsem vystudovaný ekolog (Kubín) a NENÍ NIC ekologického na vykácení stovek vzrostlých stromů, na měsících života v prachu, hluku a dopravním zmatku při plánované výstavbě, a ani na změně elektrobusů a autobusů na zemní plyn za tramvaje.
  • PÁTEŘNÍ TRAMVAJOVÁ LINKA NAHRADÍ AUTOBUSY – ani toto tvrzení není pravdivé. Autobusy budou muset být zachovány, tramvaj zdaleka nepokryje celé území. Oblast je naprosto dostatečně obsloužena těmi nejmodernějšími ekologickými elektrobusy a autobusy na stlačený zemní plyn. Navíc jak dopadá oprava nebo nehoda na takové páteřní lince můžeme vidět již několik týdnů při opravě trati na svinovských mostech – trať 8. obvod – Výškovice bratru za hodinu a půl.
  • BEZPŘESTUPOVOST – zase chiméra. Bezpřestupovost do centra tu byla už v 80. letech. Pamatujete si páni politici, jak jezdila linka č. 49 z L. Podéště, později Opavskou přes Mar. Hory na Husův sad a později pod Bazaly? Opravdu nějaký chytrák musel vymyslet změnu trasy do Michálkovic a na vozovnu trolejbusů. Takže řešení je jednoduché – vraťte trasu autobusu č. 49 na její původní kurz a je po přestupování.
  • VĚTŠINU ZAPLATÍ EU – JAKÝM PRÁVEM SI NÁS DOVOLUJE MAGISTRÁT ZADLUŽOVAT? Připomínám, že letos si Ostrava zažádala o 500 mil. Kč půjčky. Proč? Také roste cena trati. Začalo se na 800 milionech, nyní je to 2,5 miliardy Kč – tak tomuhle já neříkám „hospodaření“. A peníze na dotace přece odvádíme každý z nás prostřednictvím jednoho z nejvyšších zdanění v Evropě.
  • NAVÝŠENÍ PŘEPRAVNÍ KAPACITY JE NUTNOST – již klasický NESMYSL. Na 8. obvodě žiji od narození a „špička“ dopravy tohoto území je za námi. Plné autobusy okolo šesté ranní jsou minulostí. Doly a hutě zavřely, velké firmy ukončily provoz, vzrostl počet aut. Není zde potenciál k rozšíření sídliště za Globus, nároky logicky již neporostou. Navýšení kapacity dopravy je zcela zbytečné.
  • BUDE TO EKONOMICKÉ – zase NIKOLIV. Zatímco elektrobusy/CNG busy se dají pořídit za jednotky milionů korun, u tramvají to jsou desítky milionů korun. Navíc co je ekonomického na likvidaci 3 nedávno postavených kruhových objezdů, které stály bezmála 100 milionů a jeden byl navíc před pár lety velmi nákladně dobudován. A k tomu se má postavit finančně náročná tramvajová trať. Takhle opravdu ne.
  • ZLEPŠENÍ DOPRAVNÍ OBSLUŽNOSTI – NEBUDE ZLEPŠENÍ, BUDE ZHORŠENÍ. Stávající kruhové objezdy mají nahradit světelné křižovatky, a navíc se na Průběžné časem napojí Severní spoj. Při této synergii očekáváme naprostý dopravní chaos s pravidelnými kolapsy ve špičkách.

Kamarádi, sousedi a spoluobčané, přemýšlejme a nenechme se donekonečna opíjet vznešenými výrazy jako ekologizace, optimalizace, revitalizace a jiné. Máme šanci v nadcházejících volbách tuto zvůli změnit volbou zcela nových hnutí a osob.

Zastavme společně projekt, který nepotřebujeme, za peníze, které nemáme!

S úctou

Václav Kubín a Pynelopi Cimprichová

Nové články do vaší emailové schránky

2 Odpovědi

  1. Anonym napsal:

    Tak to jsi nevolitelna,kdyz odmitas,tak odmitas no….

    • Pynelopi Cimprichová napsal:

      Dobrý den,

      stavět tramvajovou trať tam, kde je již padesát let bezproblémové pokrytí autobusy, nemá smysl, o to víc, že se v Ostravě (75 let po válce) stále ještě vypouští splašky do řek (dokonce na 25ti místech). Ve Lhotce v pondělí tohoto týdne spali lidé v noci na ulici, aby měli šanci se ráno zapsat k novému zubaři. Po 23 letech stále nejsou sanovány ropné nádrže Ostramo a obtěžují zápachem město. Toto jsou problémy, které musíme řešit.

      Pěkný den
      Pynelopi Cimprichová

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..